Friday, April 03, 2009

Blogging on Blogger Again 重新启动部落格

从今天开始,我将重新启动这部落格。是什么原因使我在短短三个月后回心转意?今天收到一位故人的电邮。她说她无法加入Facebook,看不到我近来的笔记,无法了解我和我家人的近况。因此她感到困扰也有点无奈。最后,她就写了封电邮给我,希望了解我近来如何。她亲切的关怀让我十分感动也怀有些歉疚之意。我当初决定使用Blogger的原因不就是为了能和各地的朋友保持无障碍的交流吗?为何现在又躲入了Facebook内,而迫使想要了解我近况的朋友们加入呢?所以我决定回到这开放的部落格。这几个月来我也没有在Facebook内写了些什么。我只是上栽了一些乐乐近来所拍的一些照片。其实,Facebook中就不太适合我写部落格的方式。那是因为它没有储存的功能而我又不习惯一次过就把文章上载。所以还是这儿比较适合我。再说了,我自始至终还是无法将我在网上的媒介全部集中在Facebook内。YouTube 的影音上载以及线上观赏的素质毕竟还是略胜一筹。


I am restarting my Blogspot from today.  What changed my mind after a short three-month period?  I received an email from an old friend today.  She was unable to sign up Facebook to find out about my latest condition.  Hence, she felt sad and rather helpless.  In the end, she wrote me hoping to find out if I am alright.  I was very touched by her concern and I felt sorry.  The reason why I chose Blogger originally was because it is accessible for all my friends.  I wonder why I wanted to hide in Facebook and kept my friends out as a result.  That was not my intention.  Anyway, I am back.  I did not blog much in Facebook during the past months.  There is no function to save the notes as draft and I am not used to blogging realtime.  Many times, I have to stop my blog and come back at a later time to finish it.  Blogspot fits my style better.  Moreover, I did not manage to consolidate all my web presence in Facebook.  YouTube is still far better in video uploading and online streaming. 

No comments:

Music Nournishes The Soul & Mind (Chinese Songs)......